top of page

הדפסת ספר ב-2019

הדפסת הספר בעולם הדפוס השתנתה דרמתית בשנים האחרונות מה שפעם בכדי ליצר ספר היה מצריך תהליך ארוך ומייגע. היום הדבר נעשה הרבה יותר פשוט ומהיר.

היום תהליך הפקת הספר מתבצע במכונות דפוס דיגיטליות מהירות ואיכותיות מאוד, עד לרמה של

1200 Dpi (dot per inch)

רזולוציה הדפסה שזה נחשב איכותי מאוד לכל הדעות.

ההבדל במכונות הדפוס של פעם למכונת הדפוס הדיגיטליות של היום בעבר בכדי להדפיס היה צורך להכין גלופות להדפסה, הגלופות היו נכנסות למכונת הדפוס ומהם היום מדפיסים את הספר, בית הדפוס היה מעביר את הנייר המודפס לכריכיה ומשם היום מקפלים את הנייר וכורכים את הספר מה שמצריך זמן וכסף להכנת הגלופות ולכן כמות הדפסת הספר חייבת להיות גדולה בכדי שתהליך הזה יהיה כלכלי ומחיר הספר יהיה נמוך, שבסופו של דבר יהיה גם רוחי להוצאת הספרים.

בתהליך הדיגיטלי הספר מודפס במכונת דפוס דיגיטלית ללא צורך הגלופות ולכן אפשר להדפיס גם ספר אחד בודד או כמה עשרות ומאות ועדיין המחיר יהיה משתלם מאוד, הזמן לתהליך הפקת הספר יתקצר ולכן המחיר יהיה זול יותר.

בשנים האחרונות הוצאות הספרים גילו את היתרון בהפקת הספרים בצורה דיגיטלית ויותר ויותר ספרים מודפסים בתהליך הדיגיטלי. עדיין בזמן זה מדפיסים ספרים בשיטה ״הישנה״ של הדפוס הקונבנציונלי אבל רק בכמויות גדולות של הדפסות מעל 2000 ספרים. הדפוס הדיגיטלי נמצא במקום טוב היום. יותר ויותר יצרנים מיצרים מכונות מהירות ותוך כמה שנים המכונות הדיגיטליות יהיו מהירות יותר המכונ מדפוס הקונבנציונלי.

כמובן שככל שהתהליך להדספת ספרים מתקצר כך גם המחיר יורד ויותר אנשים פרטיים מוצאים ספרים פרי עיטם, מה שאומר שמדפסים את הספר עבור המשפחה חברים או קבוצות קראיה בפסייבוק מה שקם בשנים האחרונות וישנם קבוצות הממנות את הוצאת הספר בתנאי כמובן שיקבלו עותק לקריאה.

בקרוב
פוסטים בהמשך ..
פוסטים
מציאת  פוסטים
Search By Tags
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page